Besplatna dostava za narudžbe preko 100KM
1 besplatan uzorak uz kupovinu
Šaljemo širom Bosne i Hercegovine
Biti u toku London - Ženeva

Share

Biti u toku London - Ženeva

Parfemska industrija je zatvorena sama po sebi. To je prilično ekskluzivan svijet koji otvara vrata samo po preporuci. Da bi bili s najboljima, morate biti među najboljima jer inače ne postoji putanja prema naprijed.

Piše: Juraj Sotošek Rihtarec 

Prije nekoliko tjedana, dobio sam zanimljiv poziv za poslovno putovanje u London i Ženevu, a radi se o Memo International grupi. Memo International je vlasnik tri parfemska brenda koji su iznimno ekskluzivni i prodaju se u najboljim dućanima svijeta. Osobno sam okusio kako funkcioniraju možda dva najbolja dućana svijeta, a to su Harrods i Harvey Nichols u Londonu. Biti u središtu zbivanja gdje se vrte ozbiljne brojke, a gdje tehnike prodaje imaju posebne zakonitosti, bilo je iznimno zanimljivo.

Konkretno, radilo se o putovanju od nekoliko dana gdje sam se usavršavao u znanju i prodaji za zahtjevne brendove iz svijeta luksuznih proizvoda, te kako se jedan takav brend pozicionira na globalnom tržištu.

Harrods je svima poznat i vjerojatno nezaobilazna točka bilo turistima ili profesionalcima jer Harrods naprosto ima takvu tradiciju da joj je teško odoljeti i naprosto Vas zanima kako izgleda to prodajno mjesto. Samo informacije radi, vratari u frakovima koji otvaraju vrata i nose stvari za Vama ili u automobil, imaju veće plaće nego li radnici u trgovinama. Na šestoj etaži te mega-kuće se smjestio kat ekskluzivnih parfemskih butika koji funkcioniraju kao mono-brand dućani. Između ostalih, ondje je i Floraiku, parfemski brend inspiriran haiku poezijom i azijskom kulturom. Kada uđete u dućan koji zapravo izgleda kao Riokan (azijski tip kuće), dočeka Vas prodajno osoblje koje vrši ceremoniju samo za Vas i nudi personalizirani shopping u bilo kojem trenu. Dakle, prodaja je postala ceremonija, uz čaj, kolačić i vrući ručnik te Vas transportira u mjesto i vrijeme čistog luksuza, dok prodajno osoblje nosi kimono i vrši pokrete iz zgloba.



S druge strane je Harvey Nichols, selektivnije prodajno mjesto nego li Harrods, s pomno odabranim asortimanom uz najmodernije koncepte prodaje i pozicioniranja. Harvey Nichols je zaista FMCG (roba brze potrošnje) prodajno mjesto gdje se odvija borba za svakog kupca. Biti broj 1 u Harvey Nicholsu je zaista velik uspjeh jer je konkurencija enormna.


Ono što sam ja osobno tamo radio je uvid u tehnike prodaje, strateško promišljanje o pozicioniranju brenda, ponašanje prodajnog osoblja, edukacija o načinu komunikacije s klijentima i ono najvažnije, kako se smišlja poslovni plan i ciljevi koji se moraju postići. Uvid u takve stvari, u svjetskom prodajnom mjestu je za mene čast i velika stvar jer uvijek nastojim upiti i primijeniti standarde industrije jer prodaja koja se tamo odvija je svjetlosnim miljama od one u Istočnoj Europi. Biti u Harrodsu ili Harvey Nicholsu je središte svjetskih zbivanja parfemske industrije.



Podijelite na: